‏کارنی تین_ L -‏بخش دوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 / 10 / 1390
بازدید : 387
نویسنده : امیر مستور
کتون
‏گاهی اوقات چربی به علت متابولیسم به کتون تبد یل می شود . کتون در دستگاه عصبی مرکزی و همچنین عضلات اکسید می شود . دو کتونی که از نظر خواص ییولوژیکی اهمیت دارند عبارتند از : اسید استراتیک و ‏اسید بتا - هیدروکسی بوتیریک . هنگامی که شخص روزه گرفته با محدود یت شد ید کالری مواجه شده و یا ‏تمرینا تی اجرا می کند که به موجب آن ذخا پر گلیکوژن مصرف می شود لازم است قند خون در محدوده معین خود حفظ شود تا ا‏ینکه کتون ها به مقدار لازم تولید شوند . هورمون ها همراه با انسولین , گلوکاگون ,هورمون رشد , ا پی نفرین ‏(آدرنا لین ) و ‏کورتیزول در فعانیت شیمیایی مربوط به تولید منابع انرژی مورد نیاز بدن دخالت داشته و عمل تنظیم چنین فعالیتی را بر عهده دارند.
‏گلوکاگون هورمونی است که در پأنکراس تولید می شود . زمانی که اسنولین گاهش می یابد بر مقدار هورمون گلوکاگون افزوده می شود . در نتیجه نه تنها قند خون بلکه غلظت کارنی تین کبد هم افزا یش می یابد . به همین دلیل فعالیت تولید کتون در کبد افزا یش می یابد . زمانی که انگیزه لازم جهت انجام چنین فعالیتی فراهم می شود میزان تولید کتون به مقدار اسیدهای چرب آزادی بستگی پیدا ‏می کند که از تجزیه ذخاپر چربی مشتق می شوند . در ضمن ییش از مقدار تولید ‏کتون و ‏مقدار اسیدهای چرب ازاد یک نسبت مستقیم وجود دارد .
‏کاهش قند خون ( هپپوگلیسمی ) و ‏روزه سبب افزا یش گلوکاگون و هورمون رشد و ‏اپی نفرین می شود . افزا یش ا ین مواد منجر به افزا یش اسید های چرب ازاد و کتون ها شده و بنابرا ین به کاهش کاتابولیسم پروتئین موجود در عضلات کمک می کند .
‏کتون ها نه تنها منبع مؤثر انرژی بشمار می روند ( گلوکز و گلیکوژن را در عضلات ذخیره می کنند ) بلکه انگیزه ای جهت ترشح هورمون رشد فراهم می کنند . ازما یشات علمی نشان می دهد که مصرف بتا هیدروکسی بویتر است مقدار کا تابولیسم پروتئین افراد چاق را که تحت رژیم لاغری قرار می گیرند کاهش می دهد .
‏اگر بافت ها بخواهند از کتون ها استفاده کنند نیازی به وجود کارنی تین ندارند اما کارنی تین می توانند بر
مقدار تولید کتون ها بیفزایند .

مکمل کارنی تین
‏کارنی تین ساختگی به شکل خوراکی و تزریقی وجود دارد و ‏روزانه به مقدار 500-100 میلی گرم مصرف می شود . چنین مکملی می تواند کریتن همه بدن و همچین کبد را افزایش دهد و ‏ممکن است به افزایش تولید کتون استفاده از إسید های چرب ازاد و افزایش تجزیه بافت چربی منجر شود . همانطور که گفته شد ممکن است کتون از کاتابولیسم پروتئین جلو گیری کند .
‏شاید این حقایق برای آن دسته ورزشکارا نی مفید باشد که مایلند از مقدار چربی و وزن خویش کاسته و‏همزمان با آن قدرت و اندازه عضلا تشان را در سطح حدا کثر حفظ کنند . استفاده از چنین موادی سرعت کاهش وزن رر افزایش نمی دهد بلکه ممکن است مرتب کاهش بافت چربی به بافت غیر چرب را افزایش دهد .
‏شاید در جریان فعالیت ها و تمریات طولانی بتوان از این ترکیبات به نحو مؤثری استفاده کرده و ‏تجزیه پروتئین عضلات را به حداقل ممکن رساند . بنابراین مفید ترین خاصیت مکمل کارنی تین و ‏کتون ها عبارتند از : قابلیت انها در افزایش تولید و ‏استفاده از اسیدهای چرب آزاد و‏کتون ها . در نتیجه هنگامی که روزه می گیرید و یا تمرین اجرا می کنید پروتئین عضلات به خوبی حفظ می شود . در ضمن مکمل کارنی تین - L ‏در درمان عوارض ناشی از کمبود کارنی تین _ L ‏و عوارض وابسته به آن از قبیل اختلال مزمن عضله قلب در دو ضعف عضله اسکلتی مؤثر واقع می شود . این مسئله در مورد کاهش جریان خون بافت نیز صدق می کند .
‏اگرچه شوا هد مستقیمی در دست نیست که نشان دهد کارنی تین در افراد غیر ورزشکار هم موثر واقع می شود اما بررسی های زیادی، که تا این لحظه صورت گرفته است نشان می دهد کارنی تین - L ‏افرادی مفیدی روی گنجایش و ‏کا رایی ورزشکاران باقی می گذارد . در سایر تحقیقات نیز مشخص شده است که کارنی تین - L ‏ظاهرأ کارایی ورزشی افراد را افز ایش نمی دهد . مسلمأ تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد تا خاصیت ارگوژنیک کارنی تین را تعیین کند .
‏کارنی تین تحت شرایط خاص می تواند اثرات بیشتری روی ورزشکا ران باقی - ‏بگذارد. مثلا ممکن است کارنی تین مکمل مؤثر و ارزشمندی باشد که در رژیم غذایی پرچربی عمل می کند . ظاهرأ کارنی تین ( بویژه کلستروم سرشار از کارنی تین می باشد ) یک ماده غذای مقوی و ارزشمند برای نوزادانی است که چربی منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز شان می باشد .
آ‏یا کارنی تین _ L ‏می تواند ا ثرات خستگی تمرین را از ‏بین ببرد ؟
عده ای از ورزشکا ران از کارنی تین L ‏استفاده می کنند تا اثرات ناشی از خستگی را در خود از بین ببرند ( در نتیجه بازده کار افزایش می یابد ) و ‏در جریان تمرینات طولانی و رژیم غذایی هم ‏پروتئین ضروری عضلات را به مقدار کمتری از دست بدهند . کارنی تین - L ‏به دو طریق عمل می کند که عبارتست از : 1) افزایش تغییرات لیپید موجود در عضلات درحال ‏فعالیت که به ذخیره شدن گلیکوژن می انجامد و در نتیجه به شخص توانایی می دهد تا تمرین با وزنه های
‏سنگین را به مدت بیشتری ادامه دهد .2) جلوگیرئ از خونریزی در کارنی تین _ L ‏ازاد و استری موجود در پلاسما و عضلات زیرا مقدار یک یا دو تا از این ترکیبات در تمریات سنگینی که چندین و چند مرتبه تکرار می شوند کاهش ‏می یابد . .
‏دکتر مائورو . ج. پاسکال استاد دانشگاه تورنتو است که به عنوان مشاور بین المللی ورزشکا ران و سازمان های ورزشی عمل می کند . قبلأ به مقام قهرمانی لیفت قدرتی دست یافته و کتاب ها و‏مقاله های متعددی راجع به کاربرد دوپینگ درورزش نوشته است. اگر مطالب این بخش هم به نقل ازکتاب کاربرد دوپینگ در ورزش بیان شده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت بزرگ پرورش اندام خوش امدید.

به نظرشما بهترین بدنساز از بین این بدنسایزان چه کسی است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرورش اندام و آدرس amt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 123
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



تعبیر خواب آنلاین



* * *
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

RSS

Powered By
loxblog.Com